Iskolai Beszámolók 2019.

Ezen az oldalon a 2019. évi Fenntarthatósági Témahét iskolai beszámolói olvashatók, megyénként csoportosítva. Köszönjük azoknak a pedagógusoknak a munkáját, aki a beszámolók elkészítésével hozzájárultak a témahét sikeréhez.

Bajza Utcai Általános Iskola 1062 Budapest Bajza utca 49-51. A gyerekek a KOMPOMATA segítségével szereztek ismereteket a komposztálással kapcsolatban, játékos formában. Elsősorban a szerves anyagok természetes bomlását és az ebben résztvevő élőlények szerepét ismerhették meg. Beszámoló megnyitása
Németh Imre Általános Iskola, Budapest A programok nagy része normál osztály,- illetve csoportbontáson belül valósult meg, de volt néhány közös rendezvény is, például a Vízi-show - A víz fizikai tulajdonságai – flashmob az aulában, kivetítéssel. Felsősöknek mikroszkópos vízvizsgálatokat tartottunk „Parányi lények a Rákos-patakban” címmel, ahol a szemünk láttára kelt életre a szabad szemmel üresnek tűnő vízminta. Beszámoló megnyitása
Budapesti XIV. Kerületi Móra Ferenc Általános Iskola A víz projekthét keretében a 3.n osztályban csoportmunka zajlott. A feladatok közt volt rejtvény, közmondás, A víz fohásza című vers értelmezése, sorbarendezés, rajzolás. Környezetismeret órán vízmintákat vizsgáltak, és hasonlítottak össze. A projekthét zárásaként szülőkkel közösen csinosították az iskola környékét és tablót készítettek a tanulók. Beszámoló megnyitása
BMSZC Neumann János Számítástechnikai Szakgimnáziuma A komplex természettudományos tanórák jó keretet adtak a hosszabb távú projekt feladatok szervezéséhez. Ezeken a tanórákon teremzöldítést kezdeményeztünk, flashmobot rendeztünk az aulában, ahol az iskola mintegy 600 tanulója 10 perces rádió műsort hallgathatott meg. A termekben és folyosókon lévő villanykapcsolókra az áramfogyasztás mérséklését szorgalmazó, vicces szlogent ragasztottunk, a szelektív hulladékgyűjtés érdekében a kukákra a gyerekek által összeszerkesztett, közösen laminált lapokat helyeztünk. Beszámoló megnyitása
Kőbányai Harmat Általános Iskola Az idei évben a felső tagozatosainknak kínált óratervek közül a” Szeresd a biciklidet” címűt választottuk. Tanulóink érdeklődve fogadták a témát. Iskolánk közelében több jó minőségű kerékpárút található. A gyerekek nagy részének van kerékpárja, rendszeresen használja is. A feladatlapok nagy segítséget nyújtottak a pedagógusoknak. A gyerekek kerékpáros közlekedésre való felkészítésével kapcsolatban a fent említett feladatok mindegyikéhez kaptunk segítséget. Beszámoló megnyitása
Éltes Mátyás Általános Iskola Részt vevő osztályok: 1-8. osztályig (12 db osztály a párhuzamos osztályokkal együtt). A programokon a gyerekek szívesen részt vettek. A beszámóban látható képek magukért beszélnek. Beszámoló megnyitása
Békésy György Szakgimnázium A letölthető óratervek közül a Nézz szembe a szemeteddel c. órát tartották meg vállalkozó kedvű pedagógusaink (7 osztály – kb.180 tanuló). Nagyon szeretjük ezeket a felhasználható óraterveket, mindent készen kapunk (videó, ppt, foglalkoztató kártyák, feladatlapok), nagyon nagy segítség! Gyermekeink a projekthétről pozitívan, nagyon elismerően nyilatkoztak, ezért a május 25-én tartandó Ökonapon a programok egy része folytatódott. Beszámoló megnyitása
Palotás Gábor Általános Iskola Örömmel és büszkén írom, hogy tanulóink többsége tömegközlekedéssel és saját kulaccsal érkezik az iskolába, hogy ismerik a globális célokat, a fenntarthatóság eszméit és annak gyakorlati megvalósításának számtalan módját. A Fenntarthatósági Témahét nem csak a tanulóinkat, hanem közös munkánk eredményeképp a szülőket is bevonja egy szebb, tisztább, élhetőbb környezet ki- és fenntartásába. S talán ez az egyik legnagyobb pozitív hozadéka is közösségként élni, dolgozni – köszönjük, hogy idén is részesei lehettünk! Beszámoló megnyitása
Budapesti Gennaro Verolino Általános Iskola, Készségfejlesztő Iskola és Kollégium A szakmai ismeretnyújtás és az élményszerűség mellett szem előtt tartottuk, hogy olyan tevékenységeket végezzünk és olyan ismereteket nyújtsunk tanulóink számára, amelyeket életvezetésükben hasznosan fel tudnak használni. A hetet egy iskolai kirándulással zártuk. Utunk erdőn, virágos réten keresztül vezetett. A sétánk során, a terméset szépségeit csodálva megtanultuk tisztelni a természetet, odafigyeltünk rá. Aki értékeire nyitott, lelki békére talál. Ezért kell megbecsülni és vigyázni rá! Beszámoló megnyitása
BGSZC Keleti Károly Közgazdasági Szakgimnázium Végezetül külső programokkal is színesítettük a témahetünket. Víztározóba, szennyvíztisztítóba, komposztüzembe látogathattak el diákjaink. A MÁV Zrt. jóvoltából logisztikai osztályaink a Budafok Villamos Kocsiszínbe, illetve az ATÜI Kelenföldi Divízióba juthattak be, ahol a társaság működése és a fenntarthatóság kapcsolatát mutatták be számukra. Ezúton is szeretnénk köszönetet mondani azoknak az előadóknak, akik érdekes információkat adtak diákjaink számára. Beszámoló megnyitása
Újpesti Halassy Olivér Német Nyelvet Emelt Szinten Oktató Általános Iskola és Nyelvoktató Nemzetiségi Iskola A környezet védelme és a fenntarthatóság érdekében egyre több szervezet tesz lépéseket, kezdeményezéseket. Globális felmelegedés, vízhiány, csökkenő energiakészlet, klímaváltozás, ezek a veszélyek fenyegetik Földünket, ha gyorsan nem változtatunk szemléletünkön és magatartásunkon. A szemléletváltásra a gyermekek a legfogékonyabbak, épp ezért fontos, hogy már alsó tagozatos korban megismerjék a téma fontosságát és felfigyeljenek személyes érintettségükre, hiszen kis odafigyeléssel ők is sokat tehetnek a Föld védelméért. Beszámoló megnyitása
Budapest XIII. kerület Hunyadi Mátyás Általános Iskola A projekt zárásaként minden tanuló faleveleket készített, amelyre névvel együtt felírta, hogy ő személy mit fog tenni az elkövetkezendőkben a fenntartható fejlődés érdekében. Ezeket felragasztottuk a gyerekek által festett nagy fára. Azt gondolom, hogy nagyon tartalmas 8 órát dolgoztunk végig, és minden bizonnyal minden tanulót megérintett a téma, és valamit biztosan fog változtatni az életében, hogy a világ fejlődése fenntartható legyen! Beszámoló megnyitása
Zuglói Heltai Gáspár Általános A Fenntarthatósági Témahéten iskolánkban az alsó tagozat egyik 4. osztálya a Föld természeti kincsei közül a víz témakörét dolgozta fel. Több tantárgyi órán a vízhez kapcsolódó játékos feladatokat oldottak meg a gyerekek, kiszámították az osztály ökológiai lábnyomát, ÖKO-lábnyomot ábrázoló plakátot készítettek, szólásokat, közmondásokat gyűjtöttek. Beszámoló megnyitásaBeszámoló megnyitása (második fájl)
Újpesti Csokonai Vitéz Mihály Általános Iskola és Gimnázium A Fenntarthatósági témahét úgy kezdődött, hogy már a Digitális témahétre is gondoltunk. A hét során több osztály is foglalkozott a Globális célokkal, valósított meg a honlapról letölthető óravázlatok segítségével tanórát, de a legnagyobb sikert a Készíts ruhát szelektív szemétből! felhívás aratta. Sok osztály sok tanulóját mozgatta meg ez a felhívás, különösen az vonzotta a gyerekeket, hogy egy divatbemutatón is felvehették alkotásukat. Az pedig különösen tetszett nekik, hogy digitális "kütyükkel" is díszíthették a ruhákat. Beszámoló megnyitása
Budapest XX. Kerületi Ady Endre Általános Iskola A 2.a osztály egy víz világnapi pályázat miatt több hetes projekt keretein belül foglalkozott a vízzel, a vízhiánnyal. Tapasztalataikat, ismereteiket egy közös interaktív tanóra keretein belül osztották meg először egy 6 kilométeres sétával egybekötve a kispesti Erkel Ferenc Általános Iskola 4.b osztályával, majd hat adys osztállyal is. A másodikosok még egy mesét is írtak Mazoziról, az afrikai kisfiúról, aki minden nap több órás sétát tesz meg, hogy vizet hozzon a családjának. Beszámoló megnyitása
Rózsakerti Demjén István Református Általános Iskola és Gimnázium Hétfőn maga a FENNTARTHATÓSÁG került szóba a reggeli áhítaton, amit Németh Tamás iskolalelkész tartott. Ezután a 9. évfolyam képes előadást tartott az iskolánk tetején elhelyezett napelemek működéséről, valamint Andrásik Marika néni látványos kísérlettel mutatta be azt, hogy hogyan aránylik a Földünk iható vize bolygónk édesvíz-mennyiségéhez. Délután Kun Zoltán szülő „Az innovatív technológiai megoldásokkal mérhető egészséges teljesítményről” tartott lebilincselő előadást és bemutatót a felső tagozatosoknak. Beszámoló megnyitása
Budapest VII. Kerületi Baross Gábor Általános Iskola Az ötödikesek a ZÖLD KÖR által kifejlesztett társasjátékkal is megismerkedtek, játszottak. A hatodikosok az „Egy csepp víz” projekt keretében vízmintákat vizsgáltak, tapasztalataikat lejegyezték, beszélgettek a víztakarékosságról, számításokat végeztek, feldolgozták a Tisza folyó mondáját. A felsősök készítettek újrahasznosított anyagokból hangszereket, játékokat, a témákhoz kapcsolódóan plakátok is születtek. Beszámoló megnyitása
Erzsébetvárosi Általános Iskola Természetismeret, biológia, földrajz órákon az évfolyamok korosztályuknak megfelelő feladatokkal kapcsolódtak a programhoz: 6. osztályban a szelektív hulladékgyűjtéstől a az életközösségek törvényszerűségeihez jutottak el a diákok a beszélgetés során. 7. évfolyamon ezt a tevékenységet csoportokban végezték, majd összevetették munkájukat egymással. 8. osztályban a “Fűben, fában orvosság” témával foglalkoztunk, majd földrajz órán a víz alapvető fontosságát beszéltük meg a “Víz világnapja” kapcsán. Beszámoló megnyitása
Budapest XVIII. Kerületi Csontváry Kosztka Tivadar Általános Iskola A Fenntarthatósági Témahét alkalmából ellátogattunk a Fővárosi Állatkertbe, ahol érdekes feladatokkal vártak bennünket. Két csoportra osztottuk a gyerekeket és 5-5 kérdésre igyekeztünk megkeresni a helyes válaszokat. Az Állatkertben felismertük az M2 műsorából ismert Baltazárt, aki külön számunkra egy rögtönzött bemutatót tartott a Nagy Szikla rovarvilágáról. Némelyik állatot kézbe vehettük, közelebbről is megfigyelhettük. Beszámoló megnyitása
Budapesti Váci Mihály Kollégium A témanapon a diákok megtekinthették a Magyar Természetvédők Szövetsége által rendelkezésünkre bocsájtott rendkívül színvonalas kiállítási anyagot - „Közösségi Energia” – címmel, majd csapatokba rendeződve 5 állomáson ismerkedhettek meg az adott témakörökhöz kiírt tudnivalókkal, ezután interaktív vetélkedő keretében a témákhoz rendelt feladatokat megoldva tesztelhették ismereteiket. Beszámoló megnyitása
Budapest XIII. Herman Ottó Általános Iskola Az osztály csoportokba osztva, forgórendszer szerűen haladt az egyes állomások között. A következő játékok közül lehetett választani: döntögető, lengőteke, célbadobás, halászat, mocsárjárás, teknősbéka-futtatás. A program egy közös beszélgetéssel zárult, amelynek során mindenki elmondhatta,hogy melyik játék tetszett neki a legjobban. Az egyik kisfiú a következő szavakkal foglalta össze a délelőtt tanulságát: "A jó játékhoz nem kell sok pénz!" Beszámoló megnyitása
Orchidea Magyar–Angol Két Tanítási Nyelvű Óvoda, Általános Iskola És Gimnázium Március 18-án rendeztük meg (első ízben) a „Science Festival” elnevezésű diák szimpóziumot és versenyt. Ezen az eseményen 24 projekt mutatkozott be olyan természettudományos - genetikai, ökológiai, fiziológiai - témakörben, amely valamilyen mértékben kapcsolódott a témahét kiemelt témáihoz. Beszámoló megnyitása