Diákok a tanárok a fenntarthatóságról — kutatási program

A kutatási program a diákok és tanáraik fenntarthatóságról alkotott véleményét kívánja felmérni: mit gondolnak róla, mit tesznek, mit tennének érte, a fenntarthatóság fogalomkörön belül hova helyezik a hangsúlyt, mi foglalkoztatja őket. A kutatás célja továbbá a Fenntarthatósági Témahéten részt vett diákok és tanárok Témahéten szerzett tapasztalatainak felmérése is.

További információ a kutatásról:

Kutatási program 2021.

A kutatási program 2021-ben is négy hazai egyetem és az UNESCO Magyar Nemzeti Bizottsága szakmai támogatásával, az Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Kar Kutatásetikai Bizottságának 2021/192 számú etikai engedélye alapján zajlott. A diákoknak szóló online kérdőívet több mint 25 ezer diák töltötte ki. Az alábbi tanulmányok a 2021. évi kutatás fő eredményeit mutatják be.

Kutatási program 2020.

A kutatás hagyományteremtő szándékkal, 2020-ban kísérleti jelleggel valósult meg. A kutatás módszertanát és az eredmények feldolgozását több hazai egyetem és szervezet biztosította:

  • Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Kar, Ember–Környezet Tranzakció Intézet, Budapest
  • Nyíregyházi Egyetem, Környezettudományi Intézet, Biológia Tanszék
  • Széchenyi István Egyetem Apáczai Csere János Kar, Győr
  • Kecskeméti Neumann János Egyetem
  • UNESCO Magyar Nemzeti Bizottsága – Nevelésügyi Szakbizottság
  • Pixrating Kft.

A kutatás a vonatkozó adatvédelmi rendelkezések maximális betartásával, az Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Kar Kutatásetikai Bizottságának 2020/162. számú etikai engedélye alapján zajlott.

Az alábbi kutatási jelentések a 2020. évi kutatás fő eredményeit mutatják be.