A 2019. évi Fenntarthatósági Témahét témakörei a közösségi közlekedés, a víz és a Globális Célok közül a „3. Egészség és jóllét” a „11. Fenntartható városok és közösségek” és a „13. Fellépés az éghajlatváltozás ellen” témái köré szerveződnek. A megadott témákat tematikus óratervek és mintaprojektek segítségével ajánljuk feldolgozni, amelyek innen 2019. január 25-től online letölthetők.

Tematikus Óratervek

A Fenntarthatósági Témahéthez csatlakozó általános- és középiskolák pedagógusainak lehetőségük van a kerettantervre épített témákat előre kidolgozott tematikus óratervek segítségével feldolgozni. Ezek mellett természetesen az előző évek óratervei is elérhetők és választhatók. A tananyagok kizárólag online, letölthető formában érhetők el a honlapról, azok nyomtatása helyben, az iskolában történik.

Mintaprojektek

Az óratervek mellett lehetőséget kínálunk a témahét egészét átölelő fenntarthatósági projektek megvalósítására, ehhez kidolgozott mintaprojekteket is biztosítunk. A mintaprojektek alapján a fenntarthatóság pedagógiájában jártasabb tanítók/tanárok saját maguk is kidolgozhatják az aktuális tanév témáihoz kapcsolódó heti projekttervüket. A mintaprojektek elkészítésére pályázatot hirdetünk pedagógusok részére. Ennek részletei a PÁLYÁZATOK menüpont alatt elérhetőek.

KORÁBBI ÉVEK ÓRATERVEI, MINTAPROJEKTJEI

2018

2017

2016

A Fenntarthatósági Témahét korosztályokra bontott tananyagát 2016-ban az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI) és a Szerencsi Szakképzési Centrum Tokaji Ferenc Gimnázium szakértői csapata készítette el.

ALSÓ TAGOZATA papír útja – Merítsük ki a hulladékot a szemétből
(Ökoiskolai nevelési-oktatási program - OFI)
5*45 perc (1-4. évf.)

Az egymásra épülő tanórák során a gyerekek megismerkednek a papír történetével, a szelektív hulladékgyűjtés papírra vonatkozó szabályaival, az újrahasznosítás lehetőségeivel, és végül újrahasznosított papírt készítenek. A téma felvezetéséhez tekintsék meg a "A papír története - Kínától Dunakesziig" vagy az "Merítsük ki a hulladékot a szemétből! - Bemutató a papír újrahasznosításáról" című kisfilmek egyikét!

Letöltés
FELSŐ TAGOZATAz élelmiszerek útja – avagy hogyan kerülnek ételeink az asztalunkra
(Ökoiskolai nevelési-oktatási program - OFI)
4*45 perc (5-8. évf.)

A foglalkozások célja: az ökológiai lábnyom fogalmának megismerése az élelmiszereken keresztül. A foglalkozások alkalmával a gyerekek megtudhatják például, hogy mennyi élelmiszert fogyasztanak a világ különböző országaiban élő családok hetente, illetve mit tehetnek ők maguk is azért, hogy csökkentsék az ökológiai lábnyomukat. A téma felvezetéséhez tekintsék meg az "Ökológiai lábnyom" vagy az "Egy bolygón élünk" című kisfilmek egyikét!

Letöltés
KÖZÉPISKOLAGlobális környezeti problémák – A klímaváltozás hatásai
(Szerencsi Szakképzési Centrum Tokaji Ferenc Gimnázium)
3*45 perc (középiskolai tananyag)

A foglalkozás célja, hogy fejlessze a középiskolai tanulók környezeti érzékenységét, megértesse velük a helyi, a regionális és a globális környezeti problémák felismerésének, mérséklésének és megakadályozásának fontosságát és lehetőségeit. A szemléletformálás eredményeképpen tudatosulnia kell a tanulókban, hogy a Föld egy törékeny ökológiai rendszer, melynek megőrzése a mostani és az eljövendő generációk közös feladata. A téma felvezetéséhez tekintsék meg a "Klímánk védelmében" című kisfilmet!

Letöltés

Letölthető online jelvény az iskola weboldalára